torstai 16. lokakuuta 2014

Miksi laihdutan?

Tätä kysymystä minulta on kysytty MONTA kertaa. Nyt päätin siihen vastata. Juttuhan lähti siitä, että ennen kun aloitin laihdutuksen olin merkittävän ylipainoinen. Painoin 89kg eli todellakin painoin paljon enemmän mitä minun kuuluisi painaa. Päätin noin 10kk sitten, että tämä ei voi jatkua näin. En voi jatkaa lihomista ja lihomista ja syödä itseäni kohta hengiltä.Olin niin vihainen itselleni, kun olin päästänyt itseni siihen kuntoon. Päätin alkaa laihduttamaan. Eli juttuhan oli alunperin se, että halusin olla normaalipainoinen ja fyysisesti terve. Jossain vaiheessa kuitenkin koko juttu karkasi lapasesta...


Saavutin normaalipainon, mutta edelleen peilistä katsoo se ylipainoinen löllykkä, jolla on läskiä joka paikassa. En halua lopettaa, vaan haluan jatkaa painonpudotusta. Haluan olla laihempi, Syy miksi haluan olla laihempi ei ole se, että haluaisin hyväksyntää tai olla parempi ja kauniimpi kuin muut. Vaan syy miksi laihdutan on se, että haluan itse olla tyytyväinen siihen mitä näen peilistä. Haluan myös näyttää kiusaajilleni ja kaikille jotka on sanonut/haukkunut minua jollain nimityksillä, että miehän en ole mikään lihava! Haluan näyttää hyvältä kaikissa vaatteista ja pystyä pukemaan mitä haluan. Haluan olla itsevarmempi ja vahvempi. Mulla pyörii päässä ajatus, että mitä laihempi olen sitä kauniimpi olen. Sitä kauttako saisin lisää itsevarmuutta?


Kun pysähtyy miettimään niin ei sillä oikeastaan ole mitään sen parempaa syytä. Sitä vain haluaa olla laihempi. Saavuttaa vain niitä pienempiä ja pienempiä tavoitteita. Laihduttamisesta on muotoutunut niin isoksi osaa mun elämää, että mikään muu ei ole tärkeämpää kuin nähdä siellä vaa´aalla vain entistä pienempiä lukuja ja mitä pienempi luku on sitä parempi ja sitä enemmän motivaatiota saa mitä enemmän on laihtunut.


Kuitenkin se perimmäinen syy on se, että olenhan minä vieläkin läski ja kun on läski niin pitää laihduttaa. En halua elää läskipallona. Enkä halua, että vartaloni on ihran peitossa. Hyi! Haluan saada laihan vartalon, jossa voisin elää. Ehkä en vihaisi itseäni enää niin paljon.


Laihduttaminen on melkeimpä koko elämäni sisältö. En tiedä miten näin tapahtui. Niin vain kävi, enkä enää hallitse sitä. Tiedän, että jos joskus haluaisinkin lopettaa en enää pystyisi siihen omin avuin.












2 kommenttia:

  1. Hui, hurjan paljon olet laihduttanut! Toivottavasti saat itsesi kuntoon.... Toivottavasti sinulla on elämässäsi joku henkilö joka on tukenasi asioiden keskellä!

    http://sinissofia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Se on ollut tarpeen :DD On mulla pari ihmistä :)

    VastaaPoista