tiistai 17. helmikuuta 2015

Uusi alku

Mie haluan parantua anoreksiasta, mutta en halua lihoa. Onko se edes mahdollista? Pian on palaveri jossa keskustellaan mun siirtämisestä psykiatriselle poliklinikalle. Se on juuri se osasto jonne mun alunperin piti mennä, ennenkun mun laitettiin tänne sairaalaan. Toivon, että pääsisin mielummin sinne, jolloin pääsisin aina viikonlopuksi jopa kotiinkin. Siellä olisi myös oman ikäistä seuraa, eikä niin paljon rajoituksia ja sääntöjä kun täällä.

Täällä sairaalassa olessa olen alkanut ymmärtämään, että olen anorektikko. Olen nähnyt kuinka tiukkaan se pitää musta kiinni ja käskee tekemään asioita ja syöttää sairaita ajatuksia, joista en pääse eroon. Tahdon olla terve. Miten löydän sen kultaisen keskitien? Olen sellainen persoona, että se on joko kaikki tai ei mitään. En osaa elää tasapainossa. Miten voin olla lihomatta, mutta syödä enemmän? Voiko niin tehdä?

Blogianikin olen miettinyt ja oon ajatellu, että kun pääsisin kotiin ja jos saan tarpeeksi rohkeutta siihen haluaisin alkaa pitämään blogia omilla kasvoillani, joka keskittyisi enemmän sen tasapainon löytämiseen. Haluan jatkaa treenaamista ja "laihduttamista" mutta yrittää samalla pitää itsestäni parempaa huolta ja syödä myös sen mukaan. Syöminen mun pitää kuitenkin opetella aivan uudestaan. Mulla on niin vääristyneet ajatukset ruokaa kohtaan juuri nyt. Haluan kesittää uuden blogini paranemiseeni ja unelmieni ja tavoitteideni saavuttamiseen. Blogaamisesta on mulle hyötyä, enkä halua lopettaa sitä. Ilmoitan täälläkin kun saan sen blogin valmiiksi ;)

Merkitseekö tämä sitä, että alan rakentamaan elämäni uudestaan? Toivon ainakin niin ja toivon, että onnistun siinä. Haluan tehdä mun vanhemmat ja läheiset ylpeiksi ja näyttää kaikille, että selviän mistä vain. Aijon nousta vahvempana kuin koskaan. Mua ei koulukiusaaminen, masennus ja anoreksia saa tekemään itsemurhaa! Oon vahvempi kun ne.

Tämä projekti tulee viemään paljon aikaa ja varmasti tulee takapakkeja ja tulee hetkiä, jolloin toivon olevani kuollut, mutta en aijo antaa periksi. Mulla on paljon ihmisiä ympärillä, jotka tukee ja auttaa mua eteenpäin. Olen huomannut, että mun vanhemmat ja läheiset on valmiita tekemään mun vuoksi mitä vain. En saa tuottaa niille pettymystä.

Mitä mieltä te olisitte tuosta uuden blogin perustamisesta?

14 kommenttia:

  1. Mä olen niin iloinen sun puolesta! Oon aivan varma, että olet tehnyt oikean päätöksen tai ainakin olet oikealla tiellä. Uusi blogi kuulostaa hyvältä, täältä ainakin saisit yhden lukijan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Askel kohti tuntematonta oli kyllä vaikea, mutta olen myös sitä mieltä, että tämä oli oikea päätös.

      Poista
  2. Upeaa! Ongelman tiedostaminen on eka askel ja vaikkei tunnetakkaan niin oon aivan älyttömän ylpee susta! ☺ Ite olin tuossa samassa vaiheessa kuin sää muutama kuukausi sitten ja oon tullu sieltä jo niin pitkälle ja elämä maistuu paljon paremmalle. Toki vaikeeta on ja nytki paino taas vaan tippuu (vaikka syön ihan hulluna suunnitellun atsin mukaan) mutta sisulla noustaan. Kauheena tsemppiä ja onnea päätöksestä! ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Haha joo mullekki on sanottu, että mun paino on tipahtanu aineenvaihdunnan vilkastumisen seurauksena. Kait se tästä tasottuu :) Tsemppiä!

      Poista
  3. Ääh niin ihanaa kuulla! Ja voin sanoa että kuullostaa ihan ku omilta sanoilta toi mistä puhuit! Ennen osastolle joutumista en myöntäny sairastavani anoreksiaa ja parantuminen ei käyny mielessäkää. Osastolla kuitenki oon alkanu tajuta et oon sairas ja tartten apua. Mulla kanssama ajatus että haluan osastolta pois päästyä alkaa elämään ja huolehtia ittestäni paremmin sekä päästä siitä liian kontrollusta syömisestä eroon, mutta silti pysyä laihana ja ehkä laihtua vielä muutama kilo mutta terveellisin menetelmin:) oikeesti tsemppii ihan hirveesti, sä pystyt siihen!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tsemppiä sullekkin!<3 Kai se energian saaminen hiukan saa ajatukset selkeytymään niin on helpompi käsittää omia ongelmia :)

      Poista
  4. Mä tiedän tuon tunteen, kun haluaa parantua muttei lihoa. Mulla on ihan sama, mutta se ei kai ole oikeasti mahdollista. Enkä mä taida itse olla vielä valmis lihomaan... Voimia sulle, ihanaa kun oot edes alkanut ajatella parantumista. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se varmaan on... Mun pitäs lihoa noin 4kg, mutta en oo itsekkään siihen valmis. Onneksi nykyisellä ateriasuunnitelmalla lihominen ei ole oikein mahdollista sillä se on 1000kcal. Kiitos :) Voimia sullekkin! Kyllä me vielä parannutaan!!!

      Poista
  5. Oikee päätös! Paljon haleja ja tsemppiä.

    VastaaPoista
  6. Moikka. :) voisko sulle laitella sp:tä johonkin osoitteeseen? :) kännyllä oon liikenteessä niin sun blogi näkyy melko yksinkertaisena versiona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kiitos. :) Mä laittelen sulle postiii tässä kun kerkiän. :) ja sanon tähän sen verran, että tuo uus blogi on hyvä idea. :D Se on vähän niinkuin konkreettinen askel kohti uutta. <3

      Poista
  7. Τsemppiä ihan hirmusesti sulle! :)

    VastaaPoista